Tittelen på årets MF-dag er  «Kampen om oppmerksomheten». Og det er vel nettopp det markedsføring handler om. Om å ikke bli sveipet –  scrollet  eller gått forbi.  Om å bli sett og hørt; kort sagt om å få OPPMERKSOMHET! 

– Vi er klar for nok en matnyttig og inspirerende dag fredag 27. september, sier prosjektleder Ingeline Kaldestad i Næringsforeningen, som har samlet noen av Norges aller beste fagpersoner for å dele tanker og kunnskap til engasjerte og interesserte deltakere i Edda 5.
– Det skjer hele tiden nye, spennende ting i MF-bransjen – og jakten på ny kunnskap er viktig for alle som driver med kommunikasjon og markedsføring. Hva er det siste nye, hva er «hottest» og hvordan vil det påvirke oss som jobber med kommunikasjon. Vi har jaktet på de aller beste foredragsholderne, og har bl.a fått med oss Snapchat-sjefen Steffen Rabben og Christian Brosstad, en av Norges mest prisbelønte foredragsholdere, for å nevne noen.  

Synlighet
Hun gleder seg også til å høre Elise Landa, som tar med seg gode råd for hvordan en går fram for å oppnå maksimal synlighet.
Sindre Kjosås snakker om hvordan og hvorfor nettsidetekster bør skrives med omhu. Hva en kan lære fra lokalaviser, samt markedsføring av mat / vin og reiser er også en del av dagens program. Og sist, men ikke minst; satire og kreativitet fra NRK profilene Tonje & Thomas fra NRK Satiriks.
– Å levere sketsjer for NRK Satiriks er ikke alltid en dans på roser. Filmene skal være ferskvare, og de skrives, filmes, klippes og publiseres på tre dager. I sitt foredrag  forteller Markedsavdeling1 om de ulike fasene i sin kreative prosess; fra angst til entusiasme, krydret med panikk og uenighet – og ganske sikkert en del latter!
– Kunnskap – tips – verktøy og god stemning. Kort sagt; nyttig og kjekk dag i Edda 27. september, oppsummerer prosjektlederen  fra Næringsforeningen.
Mediehuset H-avis er arrangementets samarbeidspartner.
Mer info: www.nforeningen.no

Elise Landa
Steffen Rabben; Snapchat Norge
Tonje & Thomas, Markedsavdelingen1 og NRK Satiriks