- Vi ser mange mulighet for synergier, blant annet inn mot vår satsning på egenprodusert design, sier majoritetseier i Garnius, Stein Inge Svensen.

Et av Nordens største mediekonsern skal bidra til å få Garnius ut i Skandinavia. Egmont Publishing har kjøpt en minoritetsandel i Garnius.no AS, Norges største nettbutikk for salg av garn og strikketilbehør.

«Garnius er et spennende selskap i sterk vekst, som vi forventer oss mye av fremover. For Egmont er garn- og strikkesegmentet attraktivt, og passer godt med målgrupper vi når med våre mange kjente merkevarer,» sier leder for e-commerce i Egmont Publishing, Cato Broberg.
Garnius.no ble etablert av Stein Inge Svensen i januar 2016, og omsetter i inneværende år for ca. NOK 90 millioner. Selskapet har i løpet av tre års drift tatt en ledende posisjon innen salg av garn på nett i Norge, ved å tilby kvalitetsgarn til en god pris.
Vi står nå foran en stor satsing i Skandinavia, og vil ha god nytte av den kompetanse og det nettverket Egmont har i disse landene, sier Svensen til Næringsforeningen. Han vil ikke utdype hvor stor andel Egmont har kjøpt, men sier at han ikke har noen planer om å gi fra seg aksjemajoriteten. Egmonts inntreden skjer gjennom en emisjon. I dag eier Svensens selskap Arealutvikling Holding 80 prosent av aksjene, mens daglig leder Raymond Østrem har 20 prosent.