Årets julebordsesong på Scandic Maritim Hotel i Haugesund ser ut til å slå alle rekorder. Administrerende direktør Reidar Westre sier til Jobb & Næring at mye tyder på at nærmere 20.000 gjester vil benytte seg av deres omfattende julemeny.

Takst: Terje Emil Johannessen

Byens største hotell har i flere år stått imot nedgangen i oljesektoren med blant annet inntektene fra enda flere og enda større julebord. I fjor høst kunne Westre kringkaste at hotellet for fjerde året på rad økte omsetningen i november med over 15 prosent på mat og drikke (i all hovedsak julebord, men også en flott økning på kurs og konferanse/ bankett-bespisning). Hvis vi regner ren julebordsbespisning, var økningen tett på 20 prosent.

Westre og hans medarbeidere har ikke dvelt lenge ved fjorårets suksess. Årets julebordopplegg er enda friskere i satsingen. Hotellet har lansert fem tunge show-pakker. Det begynner med Thomas & Harald, fortsetter med Heine Totland, Queen 6 The 80’s, Wallmans julebord og avrundes med en ny runde med velkjente og populære Dagfinn Lyngbø i dagene 14. til 16. desember. Alle showene kombineres med tilbud om julebord og helaften med musikk og dans etterpå. Reidar Westre viser til at Dagfinn Lyngbø aleine vil trekke nærmere fem tusen personer til Maritim Hall. Billettsalget til alle showene går godt og han regner med at omkring 20.000 gjester vil besøke hotellet til kos og moro i førjulstiden. I fjor hadde hotellet julebordsgjester helt fra Bodø. Stadig flere fra Stavangerområdet legger også turen over fjorden. Hotellet bruker alle sine fire restauranter til bespisningen. Reidar Westre har sagt det før, men gjentar gjerne at en av årsakene til at gjestene kommer igjen og igjen er at hotellet har søkelys på kvalitet i alle ledd. Leverer man kvalitet, lykkes man i markedet.